Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-26, 18:11   #20
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Lägger ner gör jag inte. Jag har ju faktiskt satt upp några lampor, det är ju rätt onödigt om banan ändå ska läggas ner.

Däremot känner jag inte för att lägga mer spår eller börja byta ut en massa spår för att få bättre prestanda förrän jag vet om det kommer någon uppdatering till spåren jag redan använder eller om det är bäst att byta ut allt.

När det gäller signalerna är jag rätt säker på att det finns en del komponenter som inte direkt är kompatibla, i alla fall inte så som det är skriptat idag. Då tänker jag framförallt på V- och V-försignaler i kombination med vanliga huvudsignaler och försignaler. Det verkar helt enkelt som att man får välja mellan att ha fungerande signalering mot banan eller fungerande korsningar, om korsningarna råkar ligga "illa" till (och eftersom banan inte är påhittad kan jag ju inte bestämma själv var korsningarna ska ligga ). Men det vore ju kul om det gick att få det att funka tillsammans.

Jag tror också det behövs fler varianter av en del signaler för att kunna signalera på ett bra sätt i lite mer komplicerade bangårdar m.m.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat