Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-04, 12:37   #3
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Tack för att du kollade Totte!

Jag har jobbat i din första version med fixade spår Narvik-Kiruna. Då jag har gjort ytterligare ändringar till rutten kommer jag inte kunna använda den nya versionen med spåren fixade till Luleå (men rutten är ju inte användbar till Luleå ändå så jag ser inte det som ett stort problem).

Men typiskt att det inte funkar, jag trodde jag hade undvikit att använda markers som jag lagt ut i själva rutten. Det behövs dock fler markers i rutten om man inte vill lägga ut scenario markers för varje scenario.

Om någon avancerad användare vill testa, så bifogar jag de filer i rutten som jag har ändrat. Det gäller tracks.bin + några track och scenery tiles. (Möjligen funkar det om man bara byter ut tracks.bin.) Tänk på att backa upp befintliga filer eller klona rutten före installation!

Jag hoppas newS hör av sig om sina planer i framtiden. Jag gör gärna förbättringar till rutten, typ lutningar, ny kontaktledning, STH, signaler/skyltar m.m. om det är så att newS inte vill jobba vidare. Det är ju en fantastiskt fin rutt så det är tråkigt om den inte ska gå att använda fullt ut!
Bifogade filer
Filtyp: rar Malmbanan spårjusteringar 2021-03-04 Hgv.rar (1.85 MB, 15 visningar)
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat