Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-22, 23:10   #8
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Mälardalsprojektet har endast tänkt inkludera Västra stambanan mellan Stockholm och Laxå i detta fall. Rutten är koordinat-kompatibel, om du gjorde rätt från början, men kommer inte att inkluderas. - Det blir nog en egen release som du distrubiterar (Möjligtvis att, när den är färdig, att jag tar och bantar ner rutten så endast Laxå-Hallsberg mergas ihop med projektet - om det är okej för dig! TS har sina begränsningar och jag har redan när jag initierade projektet valet ut ett område och banor som ska inkluderas, vilket beror mest på tåglinjer som körs!)

Helt ok ifall Karlsborgsbanan inte kan inkluderas, vet själv inte riktigt vart gränserna går för Railworks Kanske kan ansluta längre fram och hjälpa till med något annat om ni behöver mer hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Dessutom är mälardalen tänkt att representera nutid, jag vet inte vilken era din bana kommer att representera... Karlsborgsbanan är väl övergiven idag?
Det har du helt rätt i, det är faktiskt så att man har beslutat att sätta igång med banans rivning nu och stationsområdet i Karlsborg finns längre inte kvar. Jag hade tänkt att lägga spåret som det såg ut precis i början 2000-talet då Google Earth har dessa spår, men jag har även möjligheten att bygga även med spårplaner från 1952, då jag har en bok tillhands om Karlsborgsbanan och denna inkluderar spårplanerna för samtliga driftplatser och hållplatser längs med banan. Vad som kommer köras i simulatorn dock är helt och hållet upp till er som så småningom laddar ner banan, Y6 hör dock hemma till banan och den finns ju till TS.

Har en fråga till er andra ruttbyggare, hur lägger ni upp ert arbete? Lägger ni ut en lång sträcka med spår och bygger landskap runt det eller gör ni det i kortare delar?

Åter igen får ni en jämförelse, finn ett "fel"


__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress

Senast redigerad av Jacmob01 den 2018-01-22 klockan 23:12.
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat