Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-08, 18:30   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hamp3 Visa inlägg
Förresten, skulle det kunna gå att packa ihop alla objekt i en enda .RWP fil?
Hade blivit väldigt smidigt att installera, men det kanske hade "tvingat" folk att installera saker de inte vill ha. Och gjort licensfrågan svårare.
Just det är tanken! Paketet ska ha en enda licens som ska gälla för alla objekt inuti paketet. Vilket det blir får alla upphovsmän involverade i projektet komma överens om. Den som inte håller med kan dra sig ur samarbetet och dess objekt kommer då inte att inkluderas i paketet. (Det kan hända att det blir olika licenser för olika simulatorer och mellan objektpakenten och rälsfordonpaketen beroende på hur upphovsmännen vill att deras objekt skall distribueras)

Sedan kan paketen ligga hos Banbyggarnas servrar, det går lika bra. annars hade jag varit tvungen på att lägga det i min egen server (summeradde.se), då jag inte tror jag kan ladda upp så stora filer på e-buzz forum.

Vill folk inte ha nåt objekt som kommer med paketet så behöver de inte använda objekten. Rätt som det är så kommer det ut en rutt som använder dessa objekt.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat