Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-22, 22:08   #8321
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Riktigt trevliga bilder ni visar! Och Vidde, det kan aldrig bli för mycket bilder, fortsätt visa och njut av sommarlovet! I min ungdom () var det också väldigt mycket Trainz och tåg på sommarlovet, väldigt skoj



Själv håller jag mig ett tag till inne i stan, särskilt utomlands. Även om det finns vissa lantliga bitar. Håller på att fixa i ordning en bana som finns på DLS, V6E Frankenberg, gjord för runt 10-2 år sen men som jag alltid gillat. Bytt ut kontaktledning, byggt ut staden (2 nya linjer), och bara byggt lite detaljnära områden.

Väldigt kul om jag får säga det själv. Tanken är att släppa rutten på DLS och göra så den går att köra Multiplayer på. Allt som behövs till rutten finns nämligen på DLS, vilket har varit målet när jag byggt.
Det finns oerhört mycket fint där, och jag har nog nästan dagligen gått igenom allt som laddas upp dagligen+allt som laddats upp genom tiderna. Det är en hel del...

Nåja, gjorde en liten video när jag provkörde rutten i Trainz 2019, tänkte visa den helt oredigerad, den visar en åktur längs linje 4, och utbyggnaden på linje 2. Det går att skapa en massa linjevarianter, då det finns gott om vändslingor. Den är gjort för enriktningsvagnar. Bygger dock i T:ANE, tycker av någon anledning inte om byggläget i Trainz 2019?!

https://www.youtube.com/watch?v=UOSNP86sXHQ
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat