Visa ett inlägg
Gammal 2022-11-05, 12:25   #9
mazter
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 85
Standard

Citat:
Är "Edit Properties" samma som hos T:ANE, att det innebär att du öppnar propertyrutan?
Svar: Ja, det stämmer.


Citat:
Förstår jag dig rätt att det enbart är prylar som hör till Vägskyddssystemet som åstadkommer problemen och att felmeddelandet som kommer fram är exakt samma för alla objekt?
Får du scriptfelet för samtliga ingående objekt hos Vägskyddssystemet?
Har du testat några andra objekt utanför vägskyddet?
Svar: Det visar sig gälla allt som ligger i Trackside mode" som den heter i gamla Surveyor och "Track object" i Surveyor 2.0, (då menar jag verkligen alla objekt som finns och det som jag laddat ner från DLS).
Det gäller även alla dina HB i "Scenery objects", eller "Object mode" i Surveyor1.0.
Den enda grej som inte får upp felmeddelandet på av dina HB-saker är "HB Road Invis" i Splines-delen.


Citat:
Har du testat om det var någon skillnad mellan S2 och den äldre surveyour hur prylarna funkade?
Svar: Ja, jag har testat i Surveyor classic, som det heter här, och det blir inga felmeddelanden då på någon av objekten.
Det som är kvar är krascherna av spelet med Vägkorsningssignal (Vs) då man vill ändra dubbelsignalen till enkelsignal i "propertyrutan".

Och sedan är det då man klickar på Vägkorsning(för)signalen (Osynlig) i "Track object" i 2.0. Spelet kraschar alltså så fort jag markerar den där i både gamla 1.0 och nya Surveyor 2.0.


Citat:
Kan du arbeta med prylarna även fast scriptfelet dyker upp?
Svar: Ja, det går bra
Jag har fått en korsning fungera perfekt, efter att läst och provat mig fram. Dock endast på ett enkelspår än så länge.


Manualen är lite krånglig att läsa igenom tyckte jag, man får hoppa fram och tillbaka rätt mycket. Men det kanske bara är jag som inte är har fattat detta än



Men snyggt är det när det nu fungerar och det kommer säkert bli mer roligare framöver då man kanske lär sig mer om det hela och även när signalerna kommer.
Det kommer höja hela spelet till en ny nivå hoppas jag.


Här nedan följer ett par bilder hur det ser ut, t.ex. på en linjestolpe som jag då klickar i "Edit properties" och i andra bilden hur det ser ut då felrutan dyker upp längst upp till höger då man gått in i propertyrutan.
Tyvärr lite suddiga bilder, vet inte varför det blir så.





Här ser du hur felmeddelandena för Session Errors ser ut på bild.




Kan det vara så att något ska vara i sessions? Enligt kap. Spara rutter och sessioner:
i manualen står det ju att det mesta hör till rutten, (vilket jag med anser,) ska sparas i rutten.
Jag spara alltid rutten separat och session för sig om spelet vill det efteråt.


Hoppas att du fick svar på det undrade över.



__________________
Jörgen
mazter besöker inte forumet just nu   Svara med citat