Ämne: Tane
Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-18, 23:34   #15
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Skulle tro att det allra viktigaste är att få tillbaka rutan "Enable compatibility mode for older content". I annat fall lär det bli ett totalt mörker.

Nisse
Den tror jag nog inte du får tillbaka. Uppriktigt sagt så tror jag det skulle vara väldigt, väldigt svårt för dem att lägga tillbaka den om de ens ville.
Jag har för mig att detta t.ex. hade att göra med transparens (alfa kanaler) i Trainz. Vilket egentligen var en form av hack i Trainz ganska, med moderna mått, dåliga 3D motor.
Eftersom Trainz nu byter 3D motor helt så antar jag att man inte vill implementera några sådana bakåtkompabilitets funktioner.

Däremot så skulle jag vara väldigt glad om man för en gångs skull kunde få gamla skript och annat att fungera. N3V tycks ha en väldig förkärlek för att sabba objekt när de uppdaterar.... bakåtkompabilitet är liksom inte något de är bra på. Desutom så sabbar de ju upp dokumentationen för äldre versioner när de uppdatarerar. Försök t.ex. hitta hjälp om spline objekt för TS2010 nu - nej, nu är det spline enligt TS2012 som det finns lite info om...

Senast redigerad av spyfrog den 2014-08-18 klockan 23:37.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat