Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-18, 17:25   #19
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jag förstår invändningen, men låt mig förklara:

1. Jag gjorde de nya spåren som ersättning för SE Wood/SE Wood Rusty för egen del för att slippa byta ut många mil spår, vilket jag hade blivit tvungen till om jag gett det nya spåret ett annat namn.

2. Jag har inget eget intresse för originalspåren eftersom banvallen är så jobbig att få till snyggt - mycket enklare att bygga med newS banvall så man slipper finlira med terräng och lofts. Det blir dessutom mycket snyggare att ha samma ballast/banvall så man utan fula skarvar kan byta mellan betong/träslipers.

3. Jag släppte de nya spåren för att flera här sa att de var intresserade. Då blir jag ganska förvånad när det visar sig att Totte INTE vill ha de nya spåren. Varför installerar han dem då?

4. Det står var och en fritt att använda mina uppdaterade spår eller inte. Den som inte gillar dem kan återgå till tidigare filer. (För det är väl ingen som installerar något utan att backa upp sina gamla filer?)

5. Det är faktiskt inte så svårt att själv modifiera track rules. Jag föreslår att den som inte är nöjd med mina lösningar och inte heller vill återgå till tidigare filer sätter sig ner och tittar på hur man gör och ändrar i track rule på egen hand.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat