Ämne: GSJ-Varianter
Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-24, 19:27   #34
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

När jag höll på, att måla om bussgaragen. Så hittade jag någon inställning i programet. Så att det mer eller mindre, bara var att ändra färg på texturen. Tyvärr, så är man då rätt begränsad i färgväg och nyanser. Så jag är inte helt nöjd, med garagen i inläget ovanför.

Har använt samma metod på denna Banvaktstuga. Från början var den Faluröd eller vad vi ska kalla den färgen för. Hade tänkt att måla den gul bland annat, men när jag skulle köra över texturen med gult, så vart den grön istället.

Har gjort 4 olika varianter, men det är egentligen inga färger jag skulle vilja ha på någon banvaktstuga. Men stugan med dessa färger, kan kanske passa in på något banbygge i nutid. För idag, tycks dom måla husfasader i alla möjliga, gräsliga färger och förstöra gamla fina byggnader.
Det är ju iallafall några varianter till på stugan och för att jag ska kunna få fram en bättre färgton, så måste jag handjaga varje texture. Kanske kommer senare, nu är jag mer inställd på att få ut så många olika varianter av varje byggnad.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Banvaktstuga Blue 1.jpg (95.5 KB, 393 visningar)
Filtyp: jpg Banvaktstuga Blue 2.jpg (112.1 KB, 391 visningar)
Filtyp: jpg Banvaktstuga Green 1.jpg (103.7 KB, 391 visningar)
Filtyp: jpg Banvaktstuga Green 2.jpg (97.8 KB, 390 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: cdp GSJ Banvaktstuga Blue 1.cdp (529.4 KB, 116 visningar)
Filtyp: cdp GSJ Banvaktstuga Blue 2.cdp (532.1 KB, 115 visningar)
Filtyp: cdp GSJ Banvaktstuga Green 1.cdp (531.9 KB, 115 visningar)
Filtyp: cdp GSJ Banvaktstuga Green 2.cdp (528.6 KB, 115 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat