Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-13, 21:29   #2
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Hej!
Kul att se att någon använder mitt Tavelpaketet!

Kuberna visas och göms via script och använder då de "inbyggda" funktionerna som finns tillgängliga.

Jag har kollat under T:ANE SP3, som är den versionen jag använder och då fungerar det som tänkt. Jag har ingen möjlighet att kolla i TRS19.

Eftersom jag inte vet vilken version du använder så kommer här en liten gissning, är det så att min gissning är fel så har jag ett par ideér till men håller de för mig själv tills jag vet mera.

Min gissning är att du har uppdaterat till den senaste versionen (SP4), som inte är officiellt släppt ännu, men som finns som "public beta patch", och att N3V har förändrat (sabbat) något som har fungerat problemfritt länge.
Är det så att min gissning är korrekt, gör en buggrapport innan de släpper nästa officiella uppdatering, jag kommer att göra samma sak i så fall, även fast jag inte har testat!

Sedan kan jag inte hålla mig från att ge ett par små kommentarer angående bilden!
Det ska vara minst 50 meter mellan en signal och tavlor som inte hör till signalen.
Sedan kan jag tycka att huvudsignalerna borde sitta inom ATC-området så att fordon med ATC får fullständig övervakning när signalen är passerad!
Dessutom kan det vara så att det inte behövs ATC-slutar/börjar tavlor om det bara är industrispår eller liknande.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat