Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-10, 16:49   #89
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Nu ligger det spår hela vägen upp till Riksgränsen och en bit in i Norge, då återstår "bara" landskapet.
Eftersom Riksgränsen ger ganska begränsade möjligheter till växling eller möten har jag beslutat att fortsätta en bit in i Norge, till Bjørnfjell, då detta är ett naturligare start eller slut för ett scenario. Det ligger spår hela vägen till "kanten" på kartan där jag också lagt till ett par baseboards med uppställningsspår. Dock kommer jag inte detaljera landskapet bortom Bjørnfjell.

Med undantag för bangården i Bjørnfjell så ligger även alla sidospår mellan Abisko Östra och Bjørnfjell.
Nedan bjuder jag på några bilder från hur det ser ut bortom buskarna och träden i Kopparåsen.

Bild 1: Bangården i Vassijaure klar, nästa steg blir att bygga signalering och KTL innan jag tar tag i landskapet.
Bild 2: Riksgränsen
Bild 3: Bjørnfjell - ska leta fram något bra underlag på hur driftplatsen ser ut. Sedan kommer den signaleras med svenska signaler.
Bild 4: Helhetsbild av vad jag byggt hittills.. Mycket återstår innan denna del av rutten kommer göras tillgänglig för download.
Bild 5: En större helhetsbild med alla driftplatserna markerade lite grovt, röda där det finns mötesspår och blåa där det saknas.
Målet är att en dag bygga hela vägen till Kiruna, men som ni kan se är det en bit från Abisko Östra och lär ta mig flera år att bygga. Den delen av rutten kanske kommer som ett "DLC" Ett par år efter jag släppt Ak- Bjf. (Som beroende av hur mycket fritid jag har i höst kan släppas redan då).
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Vassijaure.jpg (106.7 KB, 100 visningar)
Filtyp: jpg 2021-03-10 153256.jpg (46.7 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg 2021-03-10 153336.jpg (62.2 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg karta.jpg (122.0 KB, 100 visningar)
Filtyp: jpg Dpl.jpg (63.4 KB, 101 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat