Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-07, 10:05   #40
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rely Visa inlägg
De senaste dagarna har gått till tunnelbygge i huvudsak.. Först hitta tunnelmynningar som ser rätt ur var inte lätt! Jag lutade ett tag åt att köpa rutten "Milwaukee Road - Avery Drexel" eftersom jag vet att det ingår en hel del tunnlar med rätt mynningar.. Men efter mycket letande snubblade jag över denna som har ökentextur, men med lite stora stenar kan man dölja det.. Vad tycks?

Kom att tänka på Lennarts tunnlar, som han gjorde tillsammans med sina bergsskärningar, som inte är bundna till rutnätet. Kanske det kan vara något för dig. Tunnlarna saknar spår, så man får dra valfritt spår genom tunneln och lägga spårets splinepunkter över tunnelns splinepunkter. Sen har Lennart även gjort en kontaktledning för just dessa tunnlar, som också läggs över splinepunkterna. Man får sedan använda verktyget och sträcka och rätta ut tunneln/spåret/kontaktledningen. Var tidigare ett väldigt pillgöra, men nu när man kan jobba i olika lager så är det inga större problem längre. Har letat reda på dom i Downloadsdelen, så här kommer länken dit om du vill titta på dom.


http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...bergsk%E4rning
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat