Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-27, 13:51   #2
Bern
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Jag har sagt tidigare att signalerna är kompatibla fr.o.m. Trainz Version 3.1 (vilket är TS2009/SP3) och uppåt. Alltså är dom kompatibla med TS12.

Visst kan det vara enklare att använda dom inbyggda signalerna, men du får aldrig den flexibilitet som dessa nya signaler ger. Och du får dom aldrig att fungera bra, efter svenska förhållanden. Det låter som du inte bryr dig så mycket om att din bana ska fungera för tågtrafik?

Det kommer nog att släppas en trackside variant av samma signaler, någon gång i framtiden, men då blir det bara som vänster/höger variant på stolpe.
Om man kör enbart ts12 så finns det en orsak till att man använder signaler som är inbyggda eller finns på DLS, utan att gå in något närmare på hur var och varför.
Jo jag bryr mig om hur trafiken fungerar på banan men det finns massor med lösningar på hur man löser sådant.
Oftast när jag kör online men en kompis så ligger vårat fokus på godstrafik och allt däromkring, passagrar trafik och övriga godståg är via portaler för att stöka till det lite för oss när vi kör.

Jag skulle gärna sätta ut mer svenskt material på ts12 banorna men om jag och min kompis skapar en ny rutt och vill köra MP på denna så går det helt enkelt inte att använda många av dom svenska saker som finns, just på grund av den idiotiska funktionen med DLS och MP.
Därför använder man inbyggda lösningar eller hämtar hem lösningar från DLS

Kompatibilitets frågan dök bara upp när man går in i DL sektionen och ser allt mtrl som fantastiska människor gör, men vad jag saknar i varje topic är vilken version av TS som den är gjord i.
Det skulle underlätta när man vill tanka hem något istället för att chansa och se om det funkar, gör det inte det så får man bara en massa extra jobb med att ta bort det igen.
Jo visst finns oftast en hänvisning till någon topic där saker och ting diskuteras, men för egen del så har jag inte ork och lite fritid att gå igenom sida efter sida med inlägg för att eventuellt hitta svar på en enkel fråga.
Så att sätta ut i download tråden vilken version det är gjort i skulle underlätta enormt.
Bern besöker inte forumet just nu   Svara med citat