Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-13, 17:39   #39
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Har nu laddat ned Mats Hbis-vagn, otroligt välgjord av det lilla jag såg (den fungerade inte i spelet, ska se om jag kan fixa det någon dag). Jag tog och lånade scriptet till den (inte koppelscriptet, det kommer jag att fixa senare) och lyckades ändra så att den fungerade som jag ville. Den har 5 texturer än så länge... 2 st Sj 27748(blaskiga, tog dom jag hittade först och dom var inte nedmörkade), en rosa, en grön och en blå... otroligt snygga


Precis som MatsS vagn så slumpas texturen när man sätter ut vagnen (Så duktig att jag kan ta bort det -om jag nu velat det- är jag inte ) Dock fick jag ett problem då den sista texturen inte väljs i slumpningen, utan att man själv måste ställa in det manuellt på de vagnar man vill ha det på. Men ett "+1" i scriptet senare var problemet borta. Undrar nu om det är samma sak med Hbis:en.

Nu ska jag få dörrarna att ändra färg, (kollar ni noga så är ena dörren under vagnen, detta beroende på att jag försökt få dörranimeringen att fungera.) Ska få dörranimationen att fungera. Skulle gärna vilja ha dom så att man kan öppna dom precis som man ändrar texturer, precis som på Paul Hobbs vagnar,(gissa min idol ) om Herr MatsS skulle vara riktigt snäll och fixa det . Sedan ska flera texturer som inte är pastellrosa göras och sedan ska jag försöka få kopplen att fungera både med denna vagn och med trs 2006!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat