Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-06, 22:04   #30
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Mig veterligen har jag inte släppt några med texture-replacement. Det surrar kanske runt någon beta, jag minns inte. Jag har rätt mycket på gång men har inte fått till det med sista finputsningen. Som det är nu har T44, Hbis och Gbs texture-replacement samt nya skriptade koppel. Jag lägger upp Hbis imorgon så kan du kika på den och använda skriptet.

Det skall finnas två punkter för kopplen och fyra för slutsignalerna. På din vagn lär dock äldre slutsignaler behövas. Koppelpunkten är vid 0 höjd för att alla vagnar skall få samma höjd. Den används även för luftslangen som också behöver vara synkad.

Dörrarna låter riktigt intressant. Jag skulle själv vilja gröpa ur Hbis och Gbs men har inte kommit så långt. Att styra en animering via skript är inte så svårt. Har du animerat med dummies och exporterat kin-filerna? Att få en dörr att öppnas via en kryssruta är inga problem. Men frågan är om animeringen även skall styras av industrierna, dvs vid lossning/lastning? Det har jag inte labbat med så det kräver lite forskning.

Paul Hobbs skript är mycket bra, med kommentarer. Där har jag lärt mig mycket, men det blir snabbt rörigt.

Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat