Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-05, 18:51   #25
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Någon som saknat mig? Nejdå, jag har inte dött.

Efter betydligt mycket mer strul än väntat (som alltid med datorer) så har jag nu lyckats rädda mina kära filer, eller ja, alla utom den "stora" banan jag har byggt som jag visat lite bilder på. Men den är ju inte lika intressant.

Sedan sist har jag gjort en textur till Gs en med bromsplattform och satt den på vagnen. Eftersom jag inte har så mycket tid i helgen så byggde jag ihop den lite fort och det är brister både här och där, men det får jag fixa senare. Angående scriptingen så har jag skrotat den idén. I ett sista desperat försök så förökte jag kontakta Tomas, men han behagade inte svara. Antagligen för upptagen med TS2009 och Railsimulator m.m. Detta kommer att leda till att varje textur kommer att vara en egen vagn i listan och heta Gs/ägare/nummer och ev. with brakeplatform om den har en bromsplattform. Dessutom kommer dörrarna att förbli där dom är. Animationsfilerna ligger dock med i vagnarna, så vem som helst som kan scripting, kan, om den vill och efter att ha frågat mig fixa det själv.


Gs med bromsplattform som den ser ut idag. Texturerna fick en mycket snyggare nyans än GDJ 1629-texturen(som jag fortfarande inte fixat) tycker jag.


Närbild på märkningen, Sj 27748. Båda vagnarna som finns nu kan återfinnas hos mfGDJ och är gjorda efter bilder på deras gamla hemsida.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat