Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-17, 12:38   #8
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Tackar!
Och tack för tipset om hemsidan (har dock redan besökt den).

Jag har nu försökt mig på spårplaner av stationerna/hållplatserna. Har gjort dessa efter bilder. OK, nu ser man ju inte allt på bilder och jag hoppas därför ni kan berätta vad som inte stämmer på spårplanerna!?

Att vissa stationer/hållplatser ligger i kurvor och att kurvor inte är med på dessa enkla planer, är ingen fara (det har jag bilder på!). Det jag däremot vill veta, är om växlar stämmer, perronger stämmer och riktningar stämmer??????

Sen undrar jag över Parkvägen och Centralvägen. Dom stängdes ju 2000. Är perrongerna kvar? Byggnader kvar? Båda spåren kvar vid Parkvägen? Och hur ser det ut vid Centralvägen?


Edit: Hur spåret går ihop efter AGA och före och efter Skärsätra vet jag inte heller!??????



http://pirpen.cjb.net/
Jag skall hjälpa dig på den punkten Pierre (har åkt från Haninge ända till Lidingö på förmiddagen i kylan[:X]):
Ingenting av perrongerna vid Centralvägen och Parkvägen finns kvar, dock står Centralvägens stationshus kvar på den norra sidan och Parkvägens stationshus står i Skärsätra.

Nu skall jag visa lite bilder på AGA och Skärsätra:
Bilden visar AGA mot Gåshaga:
Det går ett spår från norrspåret (överst i bild) genom lokstallet till verkstaden med traversen också.



Skärsätra station, här går spåret ihop strax före och efter plattformen samt att plattformen mot Ropsten ligger på den norra sidan!:


Skärsätra mot Gåshaga (Parkvägens f d hpl ligger ca 50 meter bortom plattformen):


VidBodal så ligger ststionshuset i bakkanten på plattformen mot Ropsten, samt att två regnskydd kompletterar:



Ändrade lite i spårplanen vid AGA:
Utdragssspåret till vänster från vagnahllen till trafikspåret är längre (rymmer 2 st 3-vagnståg numera!) samt att spåret till verkstaden bakom stationshuset (traversen inritad oxå)har en mer sydlig sträckning:
.

Har även ritat in var Centralvägens f d stn ligger


  Svara med citat