Visa ett inlägg
Gammal 2022-03-19, 23:08   #77
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Ja juste, denna tråd finns ju. Kanske dags att använda den lite också

Även om det varit väldigt lite inlägg från mig här så kan jag säga att jag gjort lite sen senast.
Det gömmer sig fler saker på Project SSB's discord för den som inte orkar vänta ännu ett år på en uppdatering , länk i signaturen.

80-talsvagnar Repaint pack
I början av 2022 jobbade jag bitvis med mina ommålningar för KMW's 80-talsvagnar, för tillfället så kan jag säga att de bruna vagnarna är helt färdiga.
Därefter började jag med de två 90-talsblåa varianterna som fanns, och jag tror nog jag kan säga att den första varianten med vita kanter är färdig, medans den andra behöver lite mer jobb. När de blåa är klara släpper jag version 2 på discord. På bilden syns den första varianten.


Skyltar och tavlor
Många tavlor har gjorts till Project SSB, och vissa passar också till andra svenska banor, så kanske släpper några av dessa senare.

Script
Några månader sedan experimenterade jag med Kungsfisk's blå-vita X2, som saknar fungerande ATC. Genom att använda "grålles" .bin fil, som har fungerande ATC, lyckades jag delvis fixa den blå-vitas.
Man har kunnat testa min fix rätt länge på min discord, men eftersom jag inte tror jag kan förbättra den mera så kan jag lika gärna låta er andra testa. Vissa problem kvarstår, det är upp till dig om du vill använda fix'en eller ej.
Download: X2000 vintage ATC fix - TESTVERSION VIKTIGT: GÖR KOPIA AV HELA KFP-MAPPEN, Ersätter vintage_ub2x.bin och vintage_x2.bin!
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat