Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-19, 19:16   #1127
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

När vi ändå snackar signalscript: Jag har uppdaterat scriptet för stopplyktan (End Signal).

Eftersom TS tolkar stopplyktor som vanliga huvudsignaler så får man exempelvis "vänta kör" i infartssignalen om nästa signal är en (släckt) stopplykta, även om följande huvudsignal står i stopp. Det blir ju inte så bra, så jag ändrade i scriptet för End Signal så att den går i stopp om följande signal visar stopp. Då blir det "vänta stopp" i infartssignalen och ingen risk att man bränner igenom stationen i full fart.

Det är en kompromiss och inte 100% realistiskt, och det blir så att stopplyktorna lyser i vissa situationer där de egentligen inte ska lysa, men jag tycker ändå att det funkar bättre än originalet.

Jag har även gjort smärre förändringar i scripten för mina signaler för korta signalsträckor, då det tidigare fanns en viss skillnad i hur blocksignaler hanterades (dvs signal med endast en aktiv länk).

Bifogar de uppdaterade scripten!
Bifogade filer
Filtyp: rar Uppdaterade script stopplykta och korta signalsträckor.rar (27.8 KB, 14 visningar)
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat