Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-25, 22:00   #282
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag kan enbart svara för mig själv, men motivation.. eller jag pausar faktiskt på det ordet och går igenom det lite, vad det betyder för mig.
Motivation får jag aldrig fem minuter innan jag börjar arbeta. Det är någorlunda mer komplicerat än så. Motivation byggs under en tid då man kraftsamlar och funderar ut vad nästkommande tio, femton eller tjugo steg är. Och det är här det blir farligt.. har man då ett moment som är svårare än ett annat, drar det ner på arbetstempot för man vill ju givetvis att allt ska gå så smidigt som möjligt och gärna om möjligt undvika det här svåra och jobbiga momentet. Så fungerar människan.
Så motivation för en 3D-byggare, väldigt förenklat, går i perioder och likt ett vanligt 7 till 16-arbete behöver man ledigt. Här kommer nästa problem, eftersom 3D, helt olikt ett 7 till 16-arbete, delar tid med övriga intressen och aktiviteter i alla dess former.

Myten om att fler projekt slöar ner arbetstempot tänkte jag punktera här och nu. Snarare är det en förmån att kunna byta projekt när det ena projektet driver en till vansinne. Och vips, mitt som det är, så kommer man på lösningen på det första projektet medans man arbetar med det andra. Ett mycket fenomenalt sätt att hålla alla projekt levande. Likna det vid flera kugghjul.

Detta var väl lite om 3D-biten. Nu blir det individuellt. Alla har olika mycket tid att ägna åt byggandet. Jag var arbetslös tidigare och hade i princip all tid i världen.. Nu arbetar jag heltid på ett mentalt krävande arbete, så jag är helt slut i hjärnan när jag kommer hem om dagarna. Då får man gå efter sin egen prio-lista för att få viktiga saker gjorda.

Det jag vill komma till är att arbetet kommer säkerligen att återupptas när tid erhålls, och motivation från skaparens sida har byggts upp.
Ha en bra fortsättning allesammans!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat