Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-14, 12:56   #25
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Att ta fram TS2 kommer att ta sin tid tror jag.
Vi ska vara glada om den kommer till hösten tror jag, men det kan ju ta till 2016 också. Så jag tror vi inte behöver agera så mycket än,
men det är intressant hur det utvecklar sig.

Angående svenska objekt som kanske försvinner. Nu gissar jag, men de borde väl vara gjorda i något cad program eller liknande och har man kvar denna cad fil borde det väl vara lätt att få över objektet in till nya versionen. Men script på signaler vägskydd o liknande måste nog helt göras om tror jag.
-----------------------------------------------------------------------

Sedan har de ju köpt Microsoft flight simulator av Microsoft
De har fixat till den (bugfix) och lagt den på Steam, men i grunden är det samma flygsimulator som kom ut 2006.
Dovetails har gjort en grupp av personer som nu håller på att göra en ny version av flygsimulator. Gruppen verkar innehålla folk från gamla Microsoft som byggde flygsimulator X

Se intervju med chefen Tim Gatland, Chief Technology Officer for Dovetail Games Länk
pratas även lite om tågsimulatorn.

Så Dovetails har nu två stora projekt på gång men de är väl över 100 personer nu och verkar som det ökas.
Man vet ju inte om man nu försöker att ha gemensam plattform på något vis.

Om nya versionen av flygsimulator blir mer som ett spel blir det ett himla liv gissar jag. För man använder ju Microsoft flight simulator X att öva piloter med tror jag.
Den har en otrolig realism anser jag i den nuvarande version.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat