Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-14, 01:41   #21
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Håller med er ovanför, ser gärna att de bygger upp en ny, fräsch och modern tågsimulator och inte dras med det gamla som knappt fungerar.

Nuvarande content kommer inte gå över till nya TS, är tveklöst 100% säker på det.
Från ett utvecklarperspektiv är det guld och bra besked, även om jag också gärna sett mina inköp föras över.
Det borde skvallra om att vi får nya pipelines, format och verktyg att jobba med. *fingers crossed*

C# med Dokumenterade API's är såklart cremé de la cremé. Men sen tjänar de bra kosing på deras DLC's...så, de kanske håller i tyglarna.
Man vet ju inte.

Utöver små förbättringar i fysiken, tror jag inte de kommer lägga någon större tyngd på att förbättra vad UE4 per default kan hantera.
De finns två huvudsakliga anledningar till detta.

1. De tilltalar en väldigt liten skara av användarna.
2. Mycket extra jobb för väldigt lite "gain" företagsmässigt.

Tror även användare generellt, även om det kanske inte inkluderar oss mer insatta, att ett större, bredare men framför allt mer frekvent utbud
av DLS's överväger mer fysiskt korrekt köregenskaper, som samtidigt är mycket svåra att "känna" och "uppleva" på en dator.
Samt, det är så DTG's affärsmodell antagligen ser ut.

Slutligen...det är också så att de kanske inte har erfarenhet eller kan modellera bättre köregenskaper.
Dynamiska problem i realtid kräver, om denne skall vara korrekt, mycket avancerad kod och optimering. Det är ett masterprogram bara det.
Utöver att kunna den teoretiska biten, skall dessa analoga problem sannolikt
översättas till någon form av finita-modell, som skall analyseras för varje frame
i tågsimulatorn. Det...kan bli väldigt tufft även för den bästa av processorer.
Men såklart, man kan ju alltid göra en ful-lösning för nästan allt, frågan är egentligen hur mycket man orkar pilla.

Hoppas mest på moddningskompabilitet, dvs så att vi i communityn kan utveckla vad vi vill för att få nya TS att fungera såsom vi vill ha det.
Editor plug-ins för att skripta autoplacering av hastigheter, skyltar, signaler osv.

Tänk er att modda sönder TS såsom folk verkar göra med Skyrim...drööööm

Hoppas på mer än bara en grafikknuff...även om det i sig är välkomnat.
Men C#...jaaa, snälla, snälla snälla...
Den dagen jag startar med att skriva Using TrainSimulator; i mitt skript...skall firas som det aldrig firats förr.
(Såklart under förutsättning att de kommer med vettiga API's...)

[Edit]
Även om UE4 har läckra grafikegenskaper, så blir det bara så snyggt som utvecklarna gör det.
Unreal ger bara utvecklare verktyg, inget som säger att det per-auto blir bra för det
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE

Senast redigerad av Kungsfisk den 2015-02-14 klockan 01:48. Anledning: Övr
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat