Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-29, 19:18   #65
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs down Enginespec-hvtet

Re 4/4 uppför sig ganska bra som ensamt lok med Rc1 enginespec men hänger man på de sex EW-vagnarna, som alla har Korvtigers enginespec för 4-axl. bromsade vagnar, så toppar ekipaget i max. 50 kph ??? Jag är inte kompetent nog att fixa detta! Jag vet att Korvtiger slitit sin svart-oranga korvtigerpäls så den blivit grå över detta.

Om man höjer effekten för mycket slirar det redan på ettan. Jag skiter snart högaktningsfullt i dessa tokerier som säkert ligger i Aurans implementerig av enginespec. och sedan N3Vs tafatta försök att rätta till, men framför allt SÄLJA så mycket SKIT som möjligt, istället för att ägna sig åt att att stabilisera och dokumentera det man gör, gjort, kunde ha gjort, borde ha gjort!

Tyvärr är detta normalbeteendet hos simulatortillverkare idag:

"Ut med en RELEASE, tjäna så mycket det går, och sen SKITA i kundkretsen."

TYVÄRR min erfarenhet av hela denna cirkus.

Så jag skall nog ägna mig åt att bygga till Max och skita blankt i om det fungerar. (Har fått några intressanta erbjudanden, men dessa är inte min stil).

Bygga går fort men proceduren att göra fungerande modeller som fungerar i Trainz är ett nedslående och tidödande idiotskap!

Nån release på DLS av detta "Schweizer"-material är därför inte längre aktuellt. Jag har meddelat på Aurans Forum att det finns på VÅRAT FORUM och hur man laddar ned det.

Damit Basta finito mon Diu

__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat