Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-28, 14:19   #1
Pelle E
Member
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 96
Standard Frågor om rutten Marias Pass m.m

Jag undrar om det är någon här som lyckats med bedriften att köra ett tåg hela sträckan på Marias Pass nångång? Jag har försökt många ggr nu och blir lika [xx(] varje gång nånting inträffar som t.ex koppel som lossnar på numera välkända ställen, tågset som inte klarar lutningarna, trots att det är set som ingår i aktiviteterna för den här rutten. Jag blir mer och mer övertygad om att MS släppte den första versionen utan att egentligen lagt ner så värst mkt på rutterna, för dom innehåller helt klart fel och är i många stycken helt ogenomtänkta. Det påstås att Northest rutten bygger på en verklig rutt, men jag tvivlar på att det är sant, så hemska spårplaner och signalplaceringar den rutten har får man leta efter i verkligheten. Kör man den aktivitet som bygger på att köra hela sträckan så är det på ett ställe i slutet på rutten när man får ett signalbesked att sänka maxfarten från typ 200km/h till kör 40 på ett par hundra meter! Skulle vilja se den lokförare som klarar detta. ok mkt gnäll, men jag har slutat köra MS egna rutter och hoppas att V2 blir mkt bättre än ettan. KMJ är iallafall helt super! [^]

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu