Visa ett inlägg
Gammal 2003-05-24, 04:43   #1
tufftuff
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
Standard Tips om bildskärmar

Nått inte så särskilt kul... min bildskärm (som egentligen är lånad bara) håller på att dö...
Just nu tex är det bara gult överallt, ser helfint ut... Eller så blinkar färgerna som på en rejvfest [}][8D]
Gör det så gott som omöjligt att använda datorn och än besvärligare att bygga något... för att inte tala om att det är helt uteslutet att måla några lok eller vagnar... Risk för att samtliga orijekt hamnar på hyllan nu... [B)]


Jag har i bästa fall mkt små möjligheter köpa en ny. Att reparera är knappast att tänka på pga märkliga ägarbyten. (Företagsdator + utlokalisering... nått sånt [xx(])

Men det är lite brådis att iaf "försöka" hitta en ny... så jag skulle uppskatta vad andra här har att rekomendera för bra skärmar Som tillverkare och bildkvalitet mm mm...

Jag nöjer mig inte med sämre än 19tum och 80hz vid 1600x1200 upplösning... Så allt som är lägre än det behöver ni inte tipsa om


Så tala om alla era erfarenheter om skärmar för mig


/tufftuff

PS... den jag har nu är en HP90, hyfsad skärm men ack så mörka färger (när den fungerade) men bilden har iaf varit behaglig för ögat

tufftuff besöker inte forumet just nu