Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-10, 23:24   #6174
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rely Visa inlägg
Snygga bilder tågfreak 96 och baloo406!
____________________
Att göra scenarior är inte det lättaste men jag har börjat experimentera med "scenario byggande" igen.
Jag kan STARKT rekommendera er som inte börjat använda de svenska signalerna än att börja göra det när ni gör och kör scenarier! Det ger en helt annan känsla mot vad man vanligtvis får av ett trainz scenario!
Här står jag och väntar på att tåget som jag möter ska köra förbi, så att jag får klarsignal! Medan det gjorde det så hoppade jag ut ur hytten på loket som jag körde och tog en bild på sträckan som var framför mig
Bra Rely - signaler gillar jag. Det är väl Svenolovs nya du skriver om. Skulle tro att de är inte 100 procent klara än, men är nu på gång. Dom är ruskigt bra och jag gissar att de kommer som en julklapp. För utom Svenolovs "körmanual" - den är värd att studera och finns som pdf-fil - skall en "infartsmanual" produceras. Därmed har jag satt piskan själv på min rygg.

Tips Rely; På bilden saknar jag en infartssignal. Den skall stå rygg mot rygg - max 3 meter emellan, helst några decimeter - mot tvåskenssignalen och vara en fyraskenssignal. Och glöm inte hinderfria pålar, dom anvisar var signalerna bör ställas och pryder banan..

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat