Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-30, 19:11   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Sticker emellan med ett experiment att göra "riktiga" texturer som kan användas som bas för ommålningar. Idén med minimaps var sprungen ur ren lättja, man slipper UWV-mappning! Nu fick jag jobba betydligt mer för att få till C5, den sk. Silverpilen, ej att förväxla med det senare soptåget. C5 hade aluminiumkaross för att minska vikten (?) och underhållet (?)

Detta öppnar upp för ytterligare varianter. Egentligen hade C5 släta dörrar och kanske får det när, och om, jag orkar. Sen får den väl den ligga till grund för C4 m. fl. Vi får se hur länge intresset för Stockholms "undre värld" håller i sig ???

Tycker jag lyckats ganska bra med aluminiumkarossen ?
Helt plötsligt ser det ut som ett tåg .
Måste väl vara mödan värt att mappa en fin modell riktigt, annars ser det bara ut som en enfärgad "plastbit" (och tyvärr alldeles "platt å slätstruken" ut), oavsett hur fint man har modellerat själva modellen.
En riktig texture är ju som lacken på en bil, det som verkligen sätter pricken över i:et (tänk en ny Ferrari i fleramiljonerkronors-klassen, som bara är målad i rostbrun grundfärg, skulle ju se ut som vilken rishög som helst, HAHA)
Sagt av en som knappt kan bygga i 3D själv, men som har kronisk allergi mot sk minimaps .
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2012-03-30 klockan 19:21.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat