Visa ett inlägg
Gammal 2004-05-14, 14:03   #40
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev mixerboy

Har prbolem med att installera detta tåg. Där finns inga eng-filer mm. Kan ni möjligtvis berätta hur ni gjorde.

MVH Erik
VD, Railway Transport System

www.svttl.se
rts@svttl.se
När du har packat upp bägge exe-filer så har du fyra fordons-kataloger samt en cabview katalog.

1. Lägg Cabview katalogen i ET420RW katalogen (där eng-filen finns).
2. Placera sedan alla fyra fordons-kataloger under "...\Train Simulator\TRAINS\TRAINSET" katalogen och bägge consists-filerna under Consists...
3. Sedan fick jag problem med ljudet i alla wag-filer som var "fel-länkade". Det ska stå så här i slutändan... sound ( "..\\..\\Acela\\Sound\\acelaeng.sms" ) på två ställen i wag-filerna.
4. Om man vill göra en egen consist så stöter man på ett tredje problem... Motorvagnen har kopplingen "Automatic" när alla de andra har "Chain" så jag ändrade till chain i den och när allt var klart så ändrade jag tillbaka...


Ps... Som sagt så är detta en beta modell och jag försökte lägga in en vy på insidan av tåget men det gick inte som jag hade tänkt mig, det saknas texturer för insidan.
Får hoppas det kommer när den officiellt släpps.


tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat