Ämne: Bensland
Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-15, 11:23   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Thumbs up Bensland

Hej!
Projektet Bensland har legat stilla en tid nu så det är dags att blåsa liv i det. Kartan omfattar ett område stort som Värmland. Jag har använt mig av Radio Mobile och med hjälp av DEM-kartor skapat Bensland som i Sverige kallas för Värmland. (Se övre delen av "Allmänt om Trainz" hur man skapar realistiska landskap). Det finns 70 blandade stationer och hållplatser i området.

Utgångspunkten är staden Benstad (i Sverige heter den Kil). Därifrån grenar sig järnvägen ut i alla väderstreck. Till Mickeystad (Arvika) i öster, Låmå (Åmål) i sydost, Österhamn (Karlshamn) i väster med Runstad (Karlstad) däremellan.
Via Valleke (Deje) och Malmfors (Molkom) når man Fredstad (Filipstad) och vidare till Ludavik (Ludvika) i nordväst. Det går också att nå Österhamn (Karlshamn) från Ludavik via Lillforsen (Storfors).

I norr ligger Staveby (Torsby). Resan dit är 78,5 km från Benstad. På vägen passerar man Jordköping (Sunne) samt en massa små stationer. Sträckan Benstad-Staveby är inte elektrifierad. Det är heller inte en separat linje mellan Ludavik och Skydalen (Ställdalen)

Omkring 455,5 km räls totalt. Lite gruvor, skogsavverkning och annan industriverksamhet är planerat.

Har gjort resultatlösa försök att föra över arbetet till Trainz 2012. Arbetar därför i Trainz 2010 build 44088 fortfarande. Önska mig lycka till.

Bilden är Runstad - innan jag byggt elektrifiering. Bifogar också en stationsförteckning. Det blir 11 linjer varav några är "express" mellan orterna. Kartan är under bearbetning, en del av orterna har felaktigt namn.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg RunstadC.jpg (163.4 KB, 309 visningar)
Filtyp: jpg Benslandmap.jpg (289.6 KB, 308 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: pdf Stationsförteckning Bensland.pdf (69.6 KB, 33 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat