Visa ett inlägg
Gammal 2022-12-15, 14:07   #11
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tror jag är väldigt nära den slutgiltiga spårplanen nu och så här ser den ut:



Snusnäs är en liten station (med tillhörande samhälle) på vischan i Sverige nån gång under 80-talet. Stationen ligger längs en ej elektrifierad bibana med ett godtåg om dan och persontrafik (rälsbuss) 3-4 gånger per dag. En bit utanför samhället ligger ett litet industriområde med en bilskrot, ett sågverk och en möbelfabrik. Ytterligare en bit ifrån Snusnäs ligger Harviks hamn, där gods omlastas till/från fartyg.

Är dock osäker på om jag ska ha en hamn eller bara göra en liten timmerterminal? Det är ju bara timmer jag ska köra till sågverket och sen virke till fabriken!

Godstrafiken tänker jag mig gå till såhär:
Kommer stå fullastade vagnar vid sågen och fabriken, när jag hämtat vagnar i hamnen. Så dom måste först köras till stationen och sen hämta vagnarna vid fabriken och köra dom till hamnen. Därefter ska vagnarna vid sågen köras till fabriken och sen kan man hämta vagnarna vid stationen och köra dom till sågen. Och rälsbussen måste flyttas, varje gång loket behöver göra rundgång.

Har medvetet hållit nere stickspår och växlar, för att få en utmaning, när det ska växlas. Finns dock risk att det måste in ett stickspår vid stationen..
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2022-12-15 klockan 14:28.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat