Visa ett inlägg
Gammal 2022-11-24, 23:56   #6
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Ja, det ska onekligen bli spännande att se. Har ju ännu inte skaffat TRS22, men lutar åt att jag gör det, och samtidigt skaffar Trainz+ (har ju FCT-abonnemanget idag, så blir inte så mycket mer i månaden), dessutom får man ju nu även TRS22 för alltid om man skaffar det där Trainz+ nu under rean.

Men hur är det, kommer detta kräva nya surveyor'n eller fungerar det även med den gamla? Får inte riktigt någon klarhet i det.
Trainz Plus har både och. Alltså kan man hoppa mellan nya Surveyor 2.0 (som om jag förstått rätt bara finns i Trainz Plus) och vanliga surveyorn i Trainz 2019. Jag har Trainz Plus men använder ändå gamla surveyorn för det mesta. Har inte fått in rätta känslan av att bygga i Surveyor 2.0 ännu. Tycker faktiskt det är lite lättare att göra en del åtgärder i gamla stilen. Men som sagt - det är busenkelt med ett knapptryck att växla mellan de båda versionerna.

Går också enkelt att växla mellan sessionsläge och arbetsläga för att kolla om saker och ting fungerar (i session). Behöver alltså inte stänga ner spelet från Surveyorläge till "Drive session". Går bra att bara växla om mellan Session och Syrveyor.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat