Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-06, 21:47   #9
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Hej! Den där detaljerade DEM-Kartan Bengan besitter över skulle jag vilja ta del av. Har bengan möjligtvis DEM-Data över hela länets järnvägsnät?
Den DEM-kartan som jag har gjort, är ungefär 10 mil i fyrkant utan en massa skarvar och har då haft Älvsjö som utgångspunkt.

Den sträcker sig från Grillby, delningen/ihopgången Märsta/Arlanda från Uppsala-hållet, Nynäshamn, Lästringe, Gnesta och nästan ända fram till Länna. EDIT: Glömde bort Roslagsbanan, Österskär och upp till Kårsta.


EDIT: Har slängt upp DEM-kartan i min Dropbox, den är då gjord för Trainz. Finns i länken nedan.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...lvsj%C3%B6.rar

I mappen, som jag har döpt till Stockholm Älvsjö. Så finns det en anteckning om koordinaterna och höjderna.

EDIT IGEN: Har fyllt i allt på den ena kartan som följer med, även färjeleder för att eventuellt användas till Lennarts ångbåtar. Så är det bara en liten del utav banan, som ska användas. Så är det nog bäst, att använda den kartan som är helt ren och fylla i spårdragningen på nytt. Annars så blir det en jäkla massa bord, som måste plockas bort i efterhand.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2015-07-06 klockan 22:17.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat