Ämne: Fabriker
Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-22, 14:28   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Fabriker

Hjälp mig nu, sitter och leker med Excel (som jag alltid gör). Hitta på några fabriker som kommer att behöva frakter och även skapar frakter utefter banan där det finns sidospår man kan gömma sig i. Tänk på vilka vagnar som finns just nu och utgå från där. T ex en powerplant på station X som behöver 100 tankvagnar i veckan eller en containerterminal som generar 100 vagnar i veckan med något som sedan behövs på en fabrik på station Z osv osv.

Som start har jag själv lagt 8 tåg, 3st i Bakersfield som skall till Mojave, Barstow och en rätt igenom. 3 st i Barstow, en till Mojave, en till Bakersfield och en rätt igenom. 3 st i Mojave, en till Bakersfield och en till Barstow.
Det är utöver dessa jag behöver hitta på ställen efter banan som endera kräver last eller generar laster.
Allt skall köras under veckan, klarar man det så ökar lasterna nästa vecka med 20%, klarar man det inte så minskas lasterna veckan efter med 10%. 25% av allt man fraktar till en fabrik för vidareförädling försvinner i waste. Jag kommer online framåt kvällen, vi skall åka iväg en sväng nu.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat