Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-22, 16:49   #7
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Fel, fel, fel.
Fagersjö är fel sida för mig vid uppväxten.
Västerort eller närmare bestämt Hässelby Strand.

Angående Nynäsbanan.
Har du bytt ut tavelpaketet nu, mot den senaste versionen. Du var ju emot det tidigare, då det var alldeles för mycket jobb med ändring utav tavlorna.
Jag hoppas det i.a.f. för jag har ingen lust att ladda ner Nynäsbanan annars. För då är det risk, att dom nya skyltarna blir överskrivna från ditt paket och blir felaktiga om du fortfarande envisas med det gamla paketet med skyltar.
Jag skulle tro att problemet med tavelpaketet för TANE är löst - men jag kan inte med säkerhet säga det. Anledningen är att tavelpaketen i 2010, 2012 och TANE har samma namn i routen och sessionen, exempelvis "STL 3.1 Hastighetstavla". För att få klarhet måste man gå in i Content och kolla kuidnumren tavla för tavla, vilket är en omöjlighet.

Men inte nog med det; tavelpaketet för 2010/2012 har ändrats till STW:s gamla dubbelpaket Spårnära med ett nytt SignalSource.

Jag har på sistone haft sex önskemål om banor för 2010 och 2012. Det här vållar huvudbry för mig; ska jag byta ut alla tavlorna för att tillgodose önskemålen?

Kan dessutom tillägga att jag hittills bara haft en förfrågan om Nynäsbanan i TANE.

Jag har dessutom en annan synpunkt; sitter man i en cabhytt kan man knappast inte se signalerna. Jag har kollat synbarheten för några loket. Två exempel: För att man ska se en hastighetstavla lätt läsbar ska ett Rc5-lok stå 39,5 meter framför stolpen, för BJ O/Ds 54,8 meter. För loken jag tittat på gäller det lägra värdet.

Bengan: Contentan är att det går inte att garantera något som inte går att garantera.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat