Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-22, 19:19   #13
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Glöm inte att Att jag överhuvudtaget lyckats få signalerna att lysa som de ska är jag rätt imponerad över, för jag har nästan noll koll på hur det funkar med LUA-scripten.

Så ha inte för höga förväntningar!

- H3-signalen alltid visar "kör 40"?

Läs manualen. Det beteendet kan du få genom att inaktivera länk 1, dvs sätta den bakom baslänken. Det gäller alla signaler, att länk 1 ger "kör" medan alla andra länkar ger "kör 40".

- Stoppbockssignalen alltid lyser rött och har 1 länk?

Den visar rött om länkarna pekar mot varandra. (Detta verkar för övrigt gälla andra signaler också, ifall man har någon som man vill ska visa rött alltid.) Nån särskild anledning till att du vill ha en variant med endast 1 länk?

- Utfartssignaler (H2-H5) som lyser rött ifall nästa huvudsignal visar rött?

Det är möjligt att jag skulle kunna fixa själva lysandet för det är ungefär samma sak som jag gjort med tvåskenaren och tre gröna. Men jag har inte förstått mig på hur jag kan ändra beteendet för när simulatorn tolkar det som annat än körsignal.

- Dvärgsignaler som visar "Kör, hinder finns" när tågföraren har fått klartecken från TL att passera signal i rött?

Ingen aning om hur det funkar. Tror inte våra svenska signaler är så avancerade, för det händer väl ingenting om man trycker på Tab vid stoppsignal, eller? Rent allmänt känns det heller inte som att dvärgsignalerna funkar så bra (som jag tagit upp i denna tråd).
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat