Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-20, 00:21   #24
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Instämmer med Pierre vad gäller vilken simulator du vill bygga med... har du TRS, så är kanske en uppgradering till TRS2006 i såfall mest relevant för dig.

MSTS har inom ramen för vad som grundprogrammet klarar utvecklats oerhört av alla duktiga freeware-skapare, tillsammans med att datorerna naturligtvis är mycket kraftfullare idag och därmed kan hantera tyngre scener. Men, kolla runt i landskapsdesign Trainz och du hittar flertalet mycket fina screenshots där också naturligtvis. Dessutom finns det ju 2 nya tågsimulatorer, som är tänkta att releasas under 2006, så ska du byta simulator senare, så kanske nån av dessa kan vara ett alternativ.

Precis som du säger Håkan, att byta plattform att bygga på är inget man gör i en handvändning. Jag själv är kvar i MSTS, och det är bl.a för att det är mycket stort steg att byta. Underlag skapade i MSTS kommer dessutom att "ärvas" till åtminstonde en av de nya simulatorermna, det skulle inte förvåna mig om båda kommer "ärva" MSTS-underlag. Det gör ju att det man nu skapar til MSTS lever vidare i nästa generation av simulatorer. Men, samma kommer säkert att gälla med Trainz och deras RPS.

Bästa tipset är väl att använda båda, självklart gör jag det...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat