Ämne: Uppsnappat...
Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-05, 21:31   #28
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dalchr01
Kul att diskussionen kom igång om trainsim-hobbyn som företeelse. Många kloka ord och goda idéer är sagda ovan, t ex om gemensam användning av 3D-objekt till flera simulatorer och förutsättningarna för konsultuppdrag.

För att fortsätta så vill jag gärna trycka på två saker som jag tycker är viktiga:

- trainsim-hobbyn är en synnerligen spontan och oorganiserad verksamhet, vi finns här och interagerar utan att det finns någon förening med stadgar, medlemsavgift osv. och det funkar ju så här. Vi har säkert något att vinna på att utveckla någon sorts förening eller organisation, som t ex Banbyggarna, utan att för den skull börja utesluta de som bara vill sitta i lugn och ro hemma vid datorn och simma för sig själv.
- freeware!!! Det är ju helt fantastiskt att surfa runt bland hemsidor från alla världens hörn och ladda hem olika fordon/objekt/rutter/verktyg utan att behöva uppge något kortnummer eller betala en enda spänn! Detta vinner vi många ungdomar på. Idén att "hyra" någon 3D-byggare kan vara god, men jag tror det bästa är om det kan finansieras på något annat sätt än att det blir payware.
Jag håller med dig! Ideella verksamhet gynnar alla simmare och byggare.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat