Ämne: Uppsnappat...
Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-05, 18:06   #26
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Ett problem är att vi har för få 3D-byggare/modellerare. För få som verkligen bygger mycket rullade material.
Ett sätt att lösa det är ju att betala en riktigt duktig 3D-artist en 4000-5000 kr för t.ex ett lok. Säljpriset sätts till 40-50 kr och hela affären skulle gå ihop sig vid sålda 100 exemplar (fler sålda exemplar skulle kunna ge lägre slutpris). Hittar man rätt 3D-artist som vill bygga kanske 5-10 lok/motorvagnar skulle alltså kunna få en extra inkomst på 20 000 - 50 000 och det tror jag skulle kunna locka för att få någon att verkligen göra det och då avser jag enbart modellerandet av 3D-filen.

Bästa vore om en övergripande organisation tog på sig det hela och använde källmaterialet till flera simulatorer vilket på sikt skulle kunna leda till lägre slutpris.

När det gäller rena byggnader/allmäna objekt tror jag att där är det bästa att det inte tas betalt för att underlätta ruttbyggande och hamna i en konflikt där


edit: Jag bör kanske förtydliga att jag inte på något sätt förringar de 3D-byggare som varit/är här på forumet och bygger. De ska ha all heder för all tid de lägger ner! Utan er hade vi inte varit där vi är idag. Men poängen är att vi behöver ännu fler 3D-byggare.
Jag brukar ju vara emot payware, då jag alltid sett detta som en hobby, men här håller jag faktiskt med dig. Pengar är en bra drivkraft! Dock skulle jag vilja se att det då släpptes tågpaket av ett gäng 3d-byggare. Kanske 5-10 tåg för 100-200kr...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat