Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-02, 12:55   #57
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tanigardi Visa inlägg
Instämmer med Jockes, mer bilder från byggandet, man lär sig otroligt mycket av dem. Inte minst för att du är en otroligt talangfull banbyggare
Tack, ska försöka "plåta" lite mer under tiden jag bygger, är det något särskilt någon vill se mer av är det bara att säga till!

________________________
Gör om gör (mer) rätt. Ända sedan jag blev klar med Abisko tidigare iår har jag retat mig på hur långt ifrån verkligheten min version av Abisko är.. Det har retat mig så mycket att istället för att färdigställa landskapet mellan Abisko och Björkliden för att få en etapp "klar" valde jag att rensa bort det jag byggt vid Abisko och göra om. Jag rensade bort allt utom marktexturerna och lade om spåret enligt data hämtad från trafikverket för att få en lite bättre representation av spårplanen. Däremot valde jag att tumma lite på spårlängder och spåravstånden, men nu är iallafall utformningen med undantag för lokstallet mer likt verkligheten. Plattformen mellan sp 2 och 3 är ganska nybyggd och i samband med att man anlade den bytte man även KTL stolpar och bryggor till den "moderna" varianten. Här valde jag att använda den gamla sorten då jag tycker den är mycket vackrare, trotts att jag valt att ha mittplattform. Jag har även tummat lite på plattformarna.. I samband med ombyggnaden lade man en tunnel under spåren för att ta bort en plankorsning som korsade mitten av bangården, i samband med detta rev man nästan hela plattformen vid sp 1. Men jag tycker det ser trevligare ut med den gamla plattformen så den är inkluderad tillsammans med plankorsningen mitt på bangården. Jag tror man får se min "nya" version av Abisko som någon form av hybrid mellan hur Abisko ser ut idag, såg ut förr och en gnutta fantasi för att få det att se ok ut i Trainz.

Personligen tycker jag att det ser lite mer "troligt" ut nu i jämförelse med innan, vad tycker ni?

Jag lägger upp ett par gamla bilder jag tog när Abisko var färdigt första gången också..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2020-12-02 120612.jpg (290.1 KB, 144 visningar)
Filtyp: jpg 2020-12-02 120917.jpg (304.5 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg 2020-12-02 121250.jpg (290.0 KB, 144 visningar)
Filtyp: jpg DM3 5.jpg (138.1 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg nytt3.jpg (182.6 KB, 145 visningar)
__________________

Senast redigerad av rely den 2020-12-02 klockan 13:08.
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat