Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-21, 19:59   #7
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Om du har en ambition att göra ett paket som ska omfatta allt så känns det som en dålig idé att utesluta spår som används så pass mycket, både på Jönköpingsbanan, på SSB och på Trollhättan. Var det inte det som var syftet med ditt projekt, att fixa ett spårpaket som funkar till allt svenskt?

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Hur hittar man skarvdunk. Jag gjorde nog fel i min trackrule då jag kan inte alls ändra spårtyp när man vill lägga spår. :/
Två olika frågor där. Om det blir skarvdunk eller inte bestäms av vilket ljud man väljer till spåret. T.ex. så har BT Standard Ballast skarvdunk medan alla HS-ljud inte har det. Om du redigerar en spårtyp så kan du välja vilka spårljud som ska vara tillgängliga för det spåret och även vilket ljud som används som default, dvs om man inte ändra ljudet när man lägger spåret.

Om du inte kan välja spårtyp i listan när du ska lägga spår (eller efter du har lagt) så verkar det bero på något fel i track rule. Det var så gamla SE Wire exempelvis, där kan du se att det finns flera spår definierade i track rule som inte går att välja. Antagligen har du något litet fel i track rule-filen, då verkar det som att TS inte läser av resten av filen. Så om du har 5 olika spårtyper men fel sökväg i track rule till spårtyp nr 3 så kommer du bara kunna välja spårtyp 1-2, resten ignoreras.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat