Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-07, 20:13   #2
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Jag måste medge att det inte finns ett så stort sortiment på banor som folk kan ladda ner och köra på.
Jag har ju min rutt på G men den lär ta minst 1-2 år till innan den ens är nära en BETA.
Det stora problemet med Banor gjorda för download är ju att man inte kan använda sig av allt det material som man vill ha.
Fråga Ekan hur mycket content som han har på sin bana som inte ens finns at få tag på längre eller som man hittar på en sida där man inte förstår ett ord.

Men något som man skulle kunna göra är att man bygger stationer. (Som Bengan tidigare skrev lite om) Sedan när man har byggt en del stationer så kan lägga ut dom och sedan klippa ihop dom som moduler. Problemet med att bygga banor är att det liksom att bygga lok, vagnar osv tar enormt mycket tid.
Jag hade lagt ner över 8 månader på min gamla rutt som bara blev ett par mil lång innan min hårdisk la av.

Dock så tycker jag helt klart att vi behöver en rutt som folk kan ladda ner och köra lite smått på.
Vi har ju trångboda bangård som är av högstakvalitet. Det kanske är en modul som man kan bygga vidare på?

Men om någon lägger fram ett bra förslag och en bra plan på hur det hela ska genomföras så kan jag säkerligen bidra till lite hjälp med att framställa en körbar svensk rutt.

Jag tycker verkligen att vi bör föra denna fråga vidare!

EDIT: Man kan ju dessutom updatera de banor som finns att få tag på! Kanske byta spår, signaler, luftledning m.m.
__________________

Senast redigerad av rely den 2012-02-07 klockan 20:15.
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat