Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-13, 20:08   #4
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Men nej, inte ska ni väl lägga av Trainz, Hawk och Lan, bara för att vi skrotat Radio Mobile och DEM-program.

Jag tycker att Trainz 2019 fortfarande har mycket att ge för banbyggare, men tyvärr är det svårt att få in en verklighetstrogen bana om man vill använda Radio Mobile och HOG. Det är bara så. Men för övrigt fungerar det fint att bygga och köra om man använder andras banor eller för den delen skapar en egen, efter fantasin då. Men vill man köra på mark som motsvarar verkligheten, då känns det lite motigt.

Det fordrar tålamod att bygga verklighetstroget. Men det finns fina byggare här i forumet som faktiskt är goda på det. Hawk och Rely för att nämna några. Så ge inte upp.

Okej, jag hör till dem som försökt och jag har en stor mängd tålamod, men tyvärr finns det en gräns där jag känner det lite för motigt. Det var så jag gav upp Värmland.

Eller rättare sagt, jag har lagt Värmland i arkivet och tar nog upp det igen längre fram. Men då blir det, som jag sagt, inte efter verkligheten utan låter landskapet blir efter fantasin, men med verklighetens höjder i landet.

En sak som jag saknar i Trainz är möjligheten att ställa in önskad bashöjd när man lägger till ett basbord. Att ändra nollan (marknivån) till något annat. Detta skulle underlätta avsevärt när man lägger till ett basbord när man redan befinner sig på ett som ligger på hundratals meter upp. Kanske kommer i framtiden...

Så, tack och adjö till nuvarande Radio Mobile och DEM-programmet HOG.
Fortsätt bygga och ge oss inspiration, ni goda banbyggare i forumet.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat