Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-02, 20:52   #10
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Namn: Simon Bertilsson

Född: 1988 på Lunds universitetssjukhus. Ett par dagar senare flyttade jag till Hörby, och några månader senare till min nuvarande bostad

Bor: Villa i Ludvigsborg, mellan Höör och Hörby

Sysselsättning: Tredje året på Transportprogrammet på UVS i Arlöv. Extraknäcker i ICA-affär och på åkeri.

Intressen: Järnväg, foto, teknik i allmänhet. Tillbringar mycket tid i kyrkan där jag har många av mina vänner (bra mycket mer än ett intresse).

Familj: Med föräldrarna

Bil: Tar tåget. Går inte det tar jag bussen eller bilen. Just nu kör jag mest mammas och pappas Saab 9-5, men ska snart köpa egen bil.

Favoritloktyp/motorvagnstyp: Svårt... Y2 och X2 är trevligt, men Ra är väldigt vacker. TMZ är ju imponerande kraft rakt igenom. Rc är ju annars en klassiker. Alla ånglok kan få mig på fall. Finns mycket mer att räkna upp.

Hemstation: Höör. Annars tillbringas mycket tid i Malmö.

Favoriter...

Musik: Mycket! Rock är väl det jag helst lyssnar på. Ibland blir det lovsång, ibland hårdrock, ibland Björk och dyl (hur sätter man in henne i en gengre? ), i sällsynta fall Hiphop. Ibland lyssnar jag helt enkelt på vad P3 spelar.

Film: Mina favoriter är kriminaldeckare, typ Beck, Wallander och Van Veeteren. Man måste få tänka till!
Collegefilmer, tråkiga draman och rysare går fetbort!

Tv-serier: Ser sällan på tv, men Existens, 100 höjdare, Simpsons och The Family Guy är några program jag gärna ser.

Böcker: Läser sällan böcker. Brukar få bli tidskrifter typ Tåg eller Kamera & Bild. När det väl blir böcker, är det fackböcker eller Bibeln som gäller (sistnämnda är iofs också en fackbok, enligt många).

Dricka: Beror helt på! Till kvällsmat är mjölk inte fel. Till frukost apelsinjuice. Annars är Coca Cola en given favorit!
Och nej... Jag dricker sällan alkohol. Ibland kan en slatt vin slinka ned, och cider dricker jag gärna.

Mat: Mycket. Det som lagas hemma är nästan alltid gott. Annars blir det allt för ofta snabbmat...
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat