Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-26, 19:32   #11
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Jag har ganska mycket problem med autopiloten, dvs det mesta går åt helsike. Dock har jag inte lyckats få så bra kläm på problemen att jag kan ge dig en vettig felbeskrivning, det upplevs närmast som slumpmässiga problem än så länge.

Jag kör TRS2010 och build 44088 och kör i DCC mode om det gör någon skillnad.

Men vi kan börja med det jag har fått lite kläm på så här långt. Dessa är körda med Autopath aktiverat och bara ett lok på banan.

1. När man kör i "växlingsläge och ger en medväxel som målpunkt" Dvs en växel man kommer in i ifrån den sidan där det finns två spår, motsatsen kallas motväxel. Vid en sådan manöver kommer växeln att inte läggas om utan loket spårar ur sådär en gång på tre.

2. Om det bortom medväxeln enligt ovan finns en stopbock som nästa object, även om det är hundratals meter bort så kommer tåget inte att röra sig om växeln ligger mot tåget, annars stannar den mitt i växeln om det inte spårat ur, dvs så fort den får syn på stoppbocken på samma spår och man får felmedelandet "DRIVERNAME is waitning for clearance"

Koppling av vagnar och körning på lagda tågvägar verkar fungera relativt bra så när som att AP verkar hänga sig eller ta lång tid på sig ibland, återställning med F9 - F9 dvs slå av och på AP verkar hjälpa.

Jag får återkomma om användargränssnitts frågorna enligt ovan när jag har funderat lite mera på saken.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat