Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-26, 13:16   #4
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Svenolov, jag ser fram emot att börja titta på beta versionen när den kommer upp. Men redan efter att ha läst igenom instruktionerna har jag några funderingar.

Troligen kommer en hel del att missas i testningen och komma upp först när samspelet med övriga delar klarnar.

1. Vad är orsaken till att valet av Autopath funktionen görs per lok? Borde det inte vara bättre att ha det som ett val för alla tåg? Varför vill man ha den här inställningen olika för olika fordon?

2. Det finns två korrigeringsparametrar "Slowdonw ... meters before a target trackside" och "Set throttle offset to .... when shunting". Skulle det vara svår att hämta defaultvärdet för dessa från loket, dvs när man skapar modellen så sätter man dessa någonstans så att de sedan kan hämtas upp av scriptet om de råkar vara satta på just det loket. Naturligtvis skall man behålla möjligheten att ändra dem här men det spar alltid några klick när man sätter upp en bana.

Ps. Du får säga till ifall jag kommer med allt för mycket konstiga klago och önskemål.....
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat