Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-26, 11:50   #2
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Då angriper jag dig direkt med frågor

Den första hör väl minst hit egentligen, men i alla fall, vilka av alla dina underbara script är det som man ska ha kvar nu? Tar detta script bort/ersätter något gammalt?
Kanske en ny tråd (klistrad) tråd med alla dina script med en kort beskrivning så man vet vilka som används till vad

Då till mitt "problem" (två olika med typ samma resultat), olika max hastigheter till samma lok:
Om jag nu har två RC lok kopplade till ett gäng passagerarvagnar (ena loket åker bara för det ska åt samma håll). Då är hastigheten en. Sen kommer tåget fram till sin slutstation och då kopplas loken i sär och det främre åker till ett par godsvagnar. Det bakre åker iväg och ställer upp sig på nått sidospår och nattar sig.
Godsvagnsloket har nu kopplat på sig lite vagnar och borde ha en helt annan max hastighet om jag inte missminner mig.

tar ett malmtåg, där är hastigheterna olika beroende på om vagnarna är lastade eller ej.

Så min fråga är väl om det är görbart att samma lok kan byta maxhastighet på sig själv eller om det finns nått sidorscript som sätter en maxhastighet på en viss typ av vagnar
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat