Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-18, 23:07   #12
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Jag har haft och har rikliga erfarenheter av STW-signalerna, men också av vad som händer när en bara flyttas från ex. 2009 3.3 till 2010 eller, ännu värre, till 2012 eller om jag skiftar från XP till Win 7. Gula hastighetstavlor svävar fritt i luften utan angivelse, Orienteringtavla V2;s text, textrutor och stolpe puts weg, etc etc. Den enda skylten som fungerat genomgående bra är den allstädes viktiga kilometerskylten.

Eftersom jag har fem banor på gång, har gått från 2006 till 2012 och tagit steget upp i Windows går det bra att räkna ut hur många gånger jag renoverat banor. Utan skryt; jag är bra på det där.

Jag har under årens gång allt mer fyllts av beundran över STW-gängets gärningar; vilken otrolig produktion, vilka fiffiga lösningar, vilka välgjorda objekt och vilka eleganta konstruktioner,

När jag nu tittar på LAn:s bild med dess korta och slagkraftiga information blir jag riktigt glad - och ännu gladare blir jag över budskapet att STW:s propertyrutor förblir grundbulten om än i utväxt tillstånd.

En annan bra sak är möjligheten till finjustering. Då kommer Korvtigers fina normalsektioner till flitig användning.

Det här är en tung välgärning som Svenolov och LAn gör - tung inte minst därför att, rätta mig, samtliga script måste göras om och/eller nytillverkas. Ha det i tankarna när ni följer det här stora projektet i STW:s spår.

Det udda inslaget är att det var lutningsstolpar som blev vägvisare till det här projektet. Det skall USA-pendlaren Ekan ha tack för.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat