Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-30, 13:23   #37
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av v10
detta låter intressant, jag måste fråga, borde det inte vara möjligt att öra en vägsignal som scenary då o koppla med trackside objekt , så att man sedan kan placera ut väg signalen på diverse ställen så som vid vägkorsningar där det inte finns en bom, då skulle man kunna vrida signalen okså så att den alltid möter trafiken, jag är lite trött på dom inbyggda vägsignalerna, om man har en kurva strax efter korsningen så blir det ju inte som i verkligheten att dom är vinklade mott hållet där trafiken kommer ifrån utan att dom varnar älgar o buskar i stället, komentera gärna detta
Visst går det. Och det ska göras. Jag har den tekniska lösningen redan klar. Det blir precis som du säger, en trackside och ett (eller i det här fallet flera) scenery objekt.

Jag har redan gjort skript för en speciell stopplykta (trackside, i det här fallet synlig) som söker av spåret, och rapporterar till ett eller flera scenery objekt, om ett tåg är på väg eller har passerat.

Det är bara att be någon vänlig själ att göra ett scenery object för vägsignalen, så är det hela klart.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2007-12-30 klockan 13:29.
svenolov besöker inte forumet just nu