Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-27, 17:13   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard BENSLAND - News

Hej!
Jag håller på med ett land som heter Bensland. Det ligger någonstans mellan Sverige och Kanada. Landet började byggas av en invandrare, nämligen undertecknad, för flera år sedan. Som självutnämnd president i det lilla landet så har bygget gått framåt, om än lite långsamt. Har stått stilla i flera månader men också varit flitig byggherre då och då.

För er som följt utvecklingen på annan plats i forumet har säkert noterat att landet inte skapats utan motgångar. Speciellt när presidenten försöker följa med den nya tiden och använda sig av nya versioner av det gamla Trainz från Auran's tid.

Jag ska inte gå in mera på det utan istället berätta om hur jag har tänkt mig att det ska bli, när det "blir färdigt", när nu det blir....

Idén med Bensland är att göra landet tillgängligt för ALLA. Eftersom jag bor i ett mestadels engelsktalande land så blir det en mix av engelska och svenska saker i landet. Det finns således objekt från såväl Nordamerika som Sverige på banan. Landet har ett alldeles eget signalsystem och förarna är utbildade på landets egna regler hur man kör. Vill kraftigt betona detta så ingen tror att det är helt och hållet Svensk Standard som gäller. Eftersom det förekommer mängder med svenska signaler och objekt kanske man kan tro det. Men så är det alltså inte.

För att underlätta körandet i landet håller jag på att skriva en "handbok" som också är en sorts kartbok över de två huvudlinjer som finns i landet. Den kommer att översättas till engelska, så att Trainz-användare över hela världen kan besöka Bensland.

Det knepiga för utlänningar blir då att förstå hur man använder sig av det svenska materialet eftersom det är på svenska. Så i den bifogade manualen finns också ett kapitel om hur man använder sig av STW- och STL-material, på engelska. Se sidorna 38-43 som är ett utkast till översättning.

Här vill jag då rikta en förfrågan till skaparna av detta material, Korvtiger, Lan, Svenolov med flera, om ni läser detta. Är det okay för er att jag publicerar manualen och banan i framtiden?

Nu till lite bilder från bygget och bifogar ett litet smakprov på "handboken" - som är ofullständig och under korrigeringsarbete.
Två bilder från Enkroken station samt ett plan som flyger över Holmefors Flygklubb.

Mer information kommer längre fram i tiden.
Hälsningar
Presidenten i Bensland
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Enkroken.jpg (206.2 KB, 762 visningar)
Filtyp: jpg Enkroken2.jpg (171.5 KB, 762 visningar)
Filtyp: jpg Plane over Holmefors.jpg (163.9 KB, 757 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: pdf Manual sid 2-7.pdf (750.0 KB, 30 visningar)
Filtyp: pdf Manual sid 38till43.pdf (1.66 MB, 24 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat