Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-10, 18:08   #51
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Har kikat och provat flera lösningar på att få bort felen, men har inte lyckats komma så mycket närmare en lösning. Har försökt med olika typer av fördröjningar, men antingen så kommer felen bara att dyka upp senare, eller så slutar signalerna att fungera helt.
Problemet är att alla signaler vid start skickar ett uppdateringsmeddelande till alla andra signaler, ungefär samtidigt som att alla växlar framför en signal läggs om två gånger. Detta tillsammans innebär att det blir för många meddelanden att hantera för Trainz, som begränsar antalet meddelanden per objekt till 1024 stycken.

För mig så fungerar det i alla fall att köra på banan efter att alla fel dykt upp, så det är går ju fortfarande att köra även om det är lite tråkigt att saker måste krascha först.

Har dock hittat att växlar läggs om av scriptet som MegaCreator trodde. Dock verkar det inte ha något att göra med udda/jämt utan med linjeplatssignaler, vilket jag inte riktigt förstår vad det är. Funderade på om det hade med Bemannade/Obemannade stationer att göra, men jag kan inte se några sådana kopplingar. Man skulle kanske kunna plocka bort denna del av scriptet, men jag är väldigt osäker på vad som skulle hända och vad för funktionalitet som eventuellt skulle kunna försvinna.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat